/getmedia/e823d2a1-d34e-42f2-8a21-70977f61f5c6/Vervoerbewijzen.jpg?width=880&height=220&ext=.jpg

Wist je dat? Vanaf 24 juni 2018 kan je in de bus niet meer met contant geld betalen. Wel pinnen!

Vanaf 24 juni 2018 kun je niet meer met contant geld betalen in de bussen van Syntus Gelderland, Syntus Overijssel en Twents. Op korte termijn zal Syntus Utrecht ook hiertoe overgaan.

Door geen contant geld meer op de bus te accepteren, wordt het veiliger in het openbaar vervoer. Je kunt wel met PIN, de Syntus app of de OV-chipkaart betalen. Allemaal makkelijke en veilige manieren van betalen. Wil je toch contant afrekenen? Dat kan in de voorverkoop bij één van onze servicepunten. Er zit er altijd wel eentje bij jou in de buurt. 

  • De OV-chipkaart is dé manier van reizen met het openbaar vervoer. Je gebruikt deze kaart overal in Nederland in de trein, bus, metro en tram.
  • Met de Syntus app kun je reizen met je telefoon en heb je altijd je vervoerbewijs binnen handbereik. Syntus heeft verschillende tickets te koop op de Syntus app.
  • Losse kaartjes koop je bij de chauffeur met PIN. 
  • Wil je contant afrekenen? Dan kan dat bij onze servicepunten.

Waarom kun je niet meer met contant geld betalen?

Vanaf 24 juni kan er niet meer met contant geld betaald worden. Dat doen we om de veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en reizigers. Daarnaast zijn de nieuwe betaalvormen (zoals PIN en creditcard) sneller en efficiënter. Er hoeft bijvoorbeeld geen geld meer gewisseld te worden. 

Wil je toch contant betalen?

Als je toch graag met contant geld wilt afrekenen dan kan dat voordat je aan je reis begint bij één van onze verkooppunten. Andere betaalmethoden zijn de OV-chipkaart of de Syntus app.

Worden alle creditcards geaccepteerd?

De volgende creditcards worden geaccepteerd: VISA, MasterCard & American Express, China Union Pay, Diners Club, Discover, JCB.

Is het veilig om te pinnen in de bus?

Ja. Je pint in de bus altijd bij een gecertificeerde pinautomaat.